štvrtok 25. decembra 2014

Orechové rožky s horkou čokoládou

Tento rok som sa vrhla do pečenia, avšak zvolila som inú alternatívu, že sa ich pokúsim pripraviť zdravšie, nech nás potom nebolia bruchá! :) 

Pozerala som recept na vanilkové rožky - no lenže tam ide biela múka, Cera a neviem čo všetko. A na záver to obalíte v práškovom cukre - "hotová katastrofa"! :) 

Tak tu je môj recept na - orechové rožky s horkou čokoládou! 

Čo budeme potrebovať? 

250g bezlepkovej UNI múky (kúpite aj v BILLE) 
4 PL ľanových semienok  (pomletých)
3 PL Yacon prášku ( je sladidlo, ktoré sa získava z rastliny, ktorá rastie v Andách a je príbuzná slnečnici. Reguluje obranyschopnosť organizmu, nezvyšuje hladinu krvného cukru, potlačuje hnilobné procesy a tvorbu toxínov v črevách. Upravuje črevnú mikroflóru, znižuje cholesterol, upravuje krvný tlak, pôsobí preventívne proti civilizačným chorobám, spomaľuje stárnutie, podporuje liečbu osterporózy a je vhodný ako výživový doplnok pri chudnutí.)
Môžete si ho objednať na tomto webe : http://www.hmmm.sk/collections/vegalife-sladidla/products/yacon-prasok

1PL kokosového nektáru (má nízky glykemický index, je vhodnejší aj pre cukrovkárov.
http://www.hmmm.sk/collections/vegalife-coconut/products/kokosovy-nektar)
5 PL kokosového oleja (http://www.hmmm.sk/collections/vegalife-coconut/products/panensky-kokosovy-olej)

Na polevu:
90% horkú čokoládu 
1 PL kokosového oleja


Postup : 

1. Zmiešame si v mise všetky suroviny a spracujeme si ich na cesto. 
2. Z pripraveného cesta tvarujeme malé rohlíčky, ktoré pokladáme na papier na pečenie. 
3. Rohlíčky dáme piecť do trúby na 180 stupňov a pečieme ich 14 minút. 
4. Keď ich vytiahnete von bude sa Vám zdať, že sú ešte neni hotové lebo budú stále mäkké, preto ich treba odložiť na chladné miesto minimálne na 30 minút.
5. Necháme roztopiť čokoládu aj s kokosovým olejom. 
6. Keď máme rohlíčky vychladnuté necháme ich stále na plechu a polievame ich čokoládou. 
7. Znovu dáme stuhnúť na chladné miesto. 

A je hotovo! 



Najprv keď som ich začala robiť som mala celkom aj (poviem pravdu) strach, že čo som si to zase vymyslela. Ale stále sa držím hesla, že keď človek neskúsi - nevie! :)
A v konečnom dôsledku som rada, lebo chutia famózne! :) 



Krásne Vianoce prajem! 


Simi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára