pondelok 29. decembra 2014

Vianočný špeciál

Ako ste už mohli postrehnúť na mojej stránke na Facebooku, na Vianoce som síce jedla kapustnicu a majonézový šalát s "rybou", avšak pripravila som to trošku inak.



Kapustnica bola bez mäsa, klobások, či zásmážky. Majonézový šalát bol naozaj skvelý, pričom majonézu som si pripravila z kešu orieškov a "rybu" (zeler) som obalila síce v múke (bezlepkovej), ale nepoužila som žiadne vajíčka.

Tak čo vyskúšate túto večeru na Silvestra? :) S radosťou Vám poskytnem recepty! :)

Kapustnica (vegan) 

Čo budeme potrebovať? 
500g kyslej kapusty 
1 hrnček hríbov (namočených vo vode pred varením min. 30 minút)
6 sušených sliviek 
1 čili papričku 
3 strúčiky cesnaku
2 ČL sladkej červenej papriky 
Himalájsku soľ 
Korenie 

Postup: 

1. Do hrnca pridáme kyslú kapustu (vodu necedíme ale pridáme tiež), zalejeme ju dostatkom vody a dáme variť. 
2. Kapustu privedieme k varu a keď sa nám zdá už mäkšia, pridáme hríby, sušené slivky a čili papričku. 
3. Na konci kapustnicu dochutíme - himalájska soľ, korenie, paprika a vytlačíme cesnak. 
4. Povaríme ešte 5 minútiek a je hotovo!


TIP: Niektorí obľubujú kapustnicu aj so smotanou - samozrejme, že aj toto je možné. Môžete použiť sójovú smotanu - kúpite už skoro v každých potravinách, alebo v bioobchode. 


Obaľovaný zeler s majonézovým (kešu) šálátom

Čo budeme potrebovať ? 

Majonéza: 
200 g cez noc namočených kešu orieškov 
3 strúčiky cesnaku
2 PL olivového oleja
2 ČL himalíjskej soli
1 ČL horčice 
1/2 šálky vody z uhoriek 

Šalát zemiakový: 
5 väčších uvarených zemiakov 
1 cibuľa 
2 PL olivového oleja
1 pohár mrkvy s hráškom (kúpite v potravinách)
4 uhorky sterilizované
1 PL horčice 
Soľ 
Korenie 
Voda z uhoriek 

Postup majonéza :
1. Kešu si scedíme a pridáme do misy. 
2. Pridáme k nim olej a vodu z uhoriek. Vymixujeme do hladka, môže to však chvíľu trvať. 
3. Na záver pridáme soľ, horčicu a pretlačený cesnak. 

Postup šalát: 
1. Uvarené zemiaky si ošúpeme a nakrájame na tenšie kolieska. 
2. Pridáme na jemno nakrájanú cibuľu, mrkvu s hráškom a na malé kúsky nakrájanú uhorku. 
3.  Olivový olej, horčicu, vodu z uhoriek pridáme tiež a poriadne premiešame. 
4. Pridáme kešu majonézu, premiešame znovu a na záver dochutíme soľou, či korením. 

Obaľovaný zeler:
1 väčší zeler (ošúpaný)
Bezlepková múka
4 PL mletých ľanových semienok
Vločky
Korenie na grilovanie rýb
Himalájska soľ

Postup: 
1. Zeler si nakrájame na hrubšie koliečka a dáme variť do osolenej vody. Varíme kým nezmäkne. 
2. Následne ho necháme vychladnuť. 
3. Ľanové pomleté semienka si zmiešame s vodou + korenie na ryby, soľ.
4. Obaľujeme nasledovne : múka - ľanové semienka - vločky. 
5. Vysmážame na miernom ohni a olivovom oleji. 


1 komentár:

  1. ten celer určite vyskúšam, som zvedavá ako to bude chutiť, kapustnicu mama robila tiež bez mäsa, ale do šalátu už sme dávali aj majonézu, aj vajíčka, kedže ja som vegetarián takže domáce vajíčka papám :)

    OdpovedaťOdstrániť