nedeľa 28. septembra 2014

Kde je pravda? Ja už viem!

Spomínala som Vám už to, ako som prestala jesť mäso, živočíšne produkty...
Keď urobíte niečo takéto a vymykáte sa, tej "tradícii" ktorá tu žije od dávna, dostávate sa do rôznych sporov. 

Neustále musíte niekomu vysvetľovať prečo to robíte, čo jete. Dostávajú sa Vám otázky typu - či žijete zo vzduchu, jete trávu a podobne. :) 
Toto isté som mala aj ja - všetci v mojom okolí ma presviedčali a trvá to dodnes, že ako moje telo potrebuje živočíšnu potravu, ako raz niekde skolabujem, nebudem mať menštruácii a ďalšie iné hrôzostrašné príbehy. 

Prečo to ale tak odvážne píšem? 

Včera som bola druhýkrát vo svojom živote darovať krv. Je to neskutočný pocit, keď odtiaľ odchádzate a viete, že ste spravili niečo, čo možno zachráni život niekomu inému. 

Keď som išla na krv prvý krát, dosť som sa obávala, lebo som si v hlave stále premietala tie všetky názory na moju stravu, že mi určite zistia nedostatok vitamínov...

Opak bol však pravdou! Vždy keď idete darovať krv, zoberú Vám najprv malú vzorky krvi, ktorá prejde drobnými testami, či ste vôbec schopný darovať. Tak som teda aj teraz išla "s malou dušičkou" na pokec k pánovi doktorovi.

Pred tým som si však, ale pozrela hodnotu železa, ktorú mi z krvi zistili. Moja hodnota bola 147 (človek keď ide darovať a táto hodnota mu klesne pod 130, už niečo nie je v poriadku). Môj priateľ, ktorý bol so mnou a normálne konzumuje mäso mal hodnotu 150.  Išlo mi hlavne o železo, lebo ako ste sa určite mohli dozvedieť aj Vy, najviac železa sa nachádza kde - v mäse. Bola som naozaj šťastná a týmto pádom sa mi potvrdzuje moja teória a vyvracajú všetky tie, ktoré som sa už stihla napočúvať za to obdobie čo jem inak. 

Išla som teda na pokec k pánovi doktorovi (ináč veľmi milý pán), a dozvedela som sa len to ako som maximálne zdravá, všetko v mojom tele je tak ako má byť a nič mi nechýba. Samozrejme nevedel, že nejem mäso. Túto informáciu som mu zdelila až nakoniec a zostal úplne zarazený. 

To je presne to, že ľudia jednoducho majú strašný problém s tým, keď niekto robí niečo iné, alebo sa snaží robiť niečo iné a hlavne lepšie pre svoje telo. Nedostane sa Vám podpory ale naopak, budete stredobodom pozornosti rôznych vtipov, posmeškov a nedôvery. 
Za ten čas, som prišla na strašne veľa vecí čo sa týka stravy, čo sa týka vnímania svojho tela, ktoré nie je žiadny odpadkový kôš. Je to naozaj tak, že keď dávate svojmu telu niečo lepšie, ono Vám to začne vracať - treba na to samozrejme čas, kým sa zbaví "odpadkov", ktoré ste mu doposiaľ dávali. 
Vedela by som na túto tému strašne dlho polemizovať. Ale na záver mám  pre Vás pripravenú menšiu vtipnú príhodu.

Ako sme boli na tej krvi, tak pred vstupom do nemocnice si musíte dať návleky. Tak som tak urobila aj ja, zobrali nám krv, všetko sme obehli. A už teda vychádzame z nemocnice a môj priateľ si ma začal so smiechom fotiť. Naozaj som nechápala o čo mu ide ale trklo mi. Veď sa pozrite sami. 


Peknú nedeľu prajem 
Simi 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára