utorok 30. septembra 2014

Evolúcia vnímania stravy

Dostal sa ku mne príspevok, ktorý pridal Chris Powell na svojom Facebooku. Predstavovať ho isto nemusím a keď áno, tak by som o ňom určite povedala, že je to človek, ktorý mení životy ľudí, ktorí stratili hodnotu seba samých, potom čo sa dostali do stavu extrémnej obezity.
Chris pridal jeden obrázok, ktorý som jednoducho musela zdielať. Nejde vôbec o ten text, ktorý je pri ňom napísaný. Stačí sa len na neho pozrieť a človek pochopí všetko – „čo tým chcel básnik povedať“.

Čo vidíte keď sa pozriete na obrázok – aké emócie to vo Vás vyvoláva. Pardón, ale toto je krutá realita.
Je veľa miest, kde sa dostávate do kontaktu s ľuďmi. Všímate si ich niekedy? Ako sme každý odlišný – to je samozrejme vzácne. Ale odlišný vo veľa veciach. Všímate si, aj ľudí u ktorých vidíte, že majú viac kíl ako je normálne?

Presne ten obrázok hovorí o tom, že ľudia na seba a do seba válajú neskutočné množstvo nepotrebného materiálu – nezdravá strava, fast foody, sladkosti (samozrejme hovorím o extrémnych množstvách), žiadny pohyb, najlepší kamoš televízia či počítač. Plynú mesiace, týždne, roky a na kilečká sa nabaľujú až to príde do štádia, kedy je už veľa krát neskoro (nemyslím tým smrť).

Za pomoci týchto nabalených kíl, alebo tohto odpadu – nazvime to tak, sa človek dostáva do zdravotných ťažkostí. Cukrovka, cholesterol, problémy so srdcom, s kosťami, črevami a nejdem ani pokračovať, viete si to určite predstaviť. A presne o tomto to je!
My ľudia si uvedomíme hodnotu seba, svojho zdravia, svojho života až vtedy keď prídeme do bodu, keď nám to príde neskutočne ľúto. Veď áno má byť aj čoho!

Čo teda urobíme? Ideme na diétu. No a sme doma! Vychádzam z vlastnej skúsenosti – vždy keď som šla na diétu, neskutočne som sa trápila. Nemohla som jesť hento-tamto, mohla som jej len v určitých časových limitoch ... Diéta skončila a ja som bola tam kde som bola aj pred tým, možno aj s dvojnásobkom kíl na sebe.

Podľa mňa diéta nie je správne riešenie. Správne riešenie je určite zmeniť jedálníček, ale zmeniť ho tak, že ho prispôsobíme svojim potrebám. Nejdem tu písať a ani nestojím o to, aby ľudia keď majú chuť napríklad na čokoládu aby si ju nedali. Kľudne áno, ale ide o tú rovnováhu.
Pri zmene jedálnička, verte mi, prídete do štádia kedy sa Vám začne zlepšovať Vás zdravotný stav, budete sa cítiť plný energie, síl, budete cvičiť o dušu – nie na silu ale preto že Vás to baví, ale viete čo je hlavné? Začnete si vážiť Vaše telo a to v takom zmysle, že si zvážite to čo dáte svojmu telu papať.

Budete pozerať na zloženia potravín, na ich kvalitu, začnete si pestovať svoju zeleninku a ovocie, kto máte priestor.  Začnete meniť základne suroviny doma – namiesto normálnej soli si kúpite soľ himalájsku, lebo obsahuje veľa minerálov. Namiesto bieleho cukru, si kúpite cukor kokosový, lebo má nízky glykemický index a má neskutočne veľa vitamínov. Prestanete piť mlieko, lebo zahlieňuje telo a informácia že obsahuje veľa vápnika je klamstvo a urobíte si svoje mlieko napríklad mandlové -  vynikajúce.
Sú dve skupiny ľudí – prvá skupina sú ľudia, ktorý na základe vlastnej inteligencie, či možno všeobecného rozhľadu na tému strava- sami urobia evolúciu.

Druhá skupina ľudí, sú ľudia, ktorý stravu zmenia ale viete kedy ? Vážne ochorenie, vysoká obezita, rakovina ... Ale prečo je to tak ? Je toto nutné ? Myslím si, že nie ... Čo myslíte? 

TU je link na stránku na FB: 


1 komentár:

  1. ja na kravské mlieko z farmy nedám dopustiť :) nepijem ho ani veľmi kvôli vápniku, skôr bielkoviny a živočíšne tuky, samozrejme s mierou :)

    mňa veľmi mrzí, že ľudia jednoducho kašlú na svoje zdravie a aj keď už sú chorí, tak čakajú, že ochorenie, ktoré si pestovali roky vyrieši lekár za 1 sekundu :) treba sa spamätať :)

    OdpovedaťOdstrániť