utorok 7. októbra 2014

Vegánska kyslá šošovica a zemiakovo-mrkvové placky

Strašne som milovala kyslú šošovicu, ktorú robieva moja mamina. Chcela som však recept obmeniť - a teda použiť mlieko rastlinného pôvodu. Poviem Vám, že bola na nerozoznanie - škoda, že tak málo! :)

Čo potrebujeme? 

150 g šošovice 
2 väčšie zemiaky nakrájané na menšie kocky 
1 väčšia ošúpaná cibuľa 
3 ks bobkových listov 
2 dc ryžového mlieka 
1 sójová smotana 
1 PL celozrnnej múky 
2 strúčiky cesnaku 
himalájska soľ, korenie 

Postup : 

- do hrnca dáme šošovicu, bobkové listy, cibuľu a dáme variť. Varíme dovtedy, kým šošovica nie je polomäkká. 
- potom pridáme na drobno nakrájané zemiaky a varíme spolu na miernom ohni kým nezmäknú. 
- následne si urobíme zátrepku - mlieko, smotana, múka a poriadne rozmiešame. Potom za stáleho miešania prilievame do polievky. 
- dosolíme dokoreníme, vytlačíme dva strúčiky cesnaku a je hotovo! 

Ku kyslej polievke samozrejme neodmysliteľne patria aj placky - tuto som recept tiež trošku obmenila a nepoužila som žiadne vajcia, či múku. 

Potrebujeme: 

Zemiaky, na hrubo nastrúhané 
Mrkva, tiež na hrubo nastrúhaná 
(zemiaky a mrkvu tak 50:50)
3 až 4 PL ľanových semienok 
himalájsku soľ 
korenie 
1 Strúčik cesnaku 

Postup : 

- nastrúhame si zemiaky a necháme ich chvíľku postáť nech pustia vodu, ktorú potom scedíme
- pridáme mrkvu, korenie, soľ, cesnak, ľanové semienka
- necháme tak 5-10 minút stáť 
- môžme robiť placky :) 


Dobrú chuť priatelia! :) 

Simi

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára