streda 8. októbra 2014

Zdravie na úkor kvality?

K napísaniu tohoto článku ma inšpirovala jedna veľmi trefná myšlienka, ktorú použili Bratilicious (dvaja veľmi milí ľudia) na svojej stránke, pri predstavovaní ich nového projektu. 
 Možno ich niektorí nepoznáte, tak by nebolo na škodu, keby som napísala pár slov o nich.






Bratilicious sa na slovenskej "gastro scéne" nachádza už nejaký ten čas a ich hlavným zámerom je hodnotiť slovenské reštaurácie, bary, kaviarne, cukrárne, eventy... kde sa snažia poukazovať na kvalitu jedál, prostredia, či obsluhy alebo naopak. :)
 Myslím si, že sa môžu pochváliť slušným zastúpením fanúšikov a spriaznených duší, ktorých počet stále rastie! :)
 Aktuálne rozbiehajú svoj nový projekt Food Cult. 


Pomaly sa už dostávam k pointe celého tohoto článku a teda predstavím Vám myšlienku, ktorá ma tak veľmi zaujala: 

"Na jedle nebudem šetriť na úkor kvality. Ušetrené peniaze sú mi na hovno, ak ich miniem na lieky. "

Velice - prevelice sa mi táto myšlienka páči. To, čo sa tu ja snažím opísať v rôznych mojich rozsiahlych, skoro až románových  príspevkoch, oni zhrnuli dvoma vetami! No nie sú zlatí?  :) 

Stotožňujem sa s myšlienkou, že naozaj sme to, čo jeme. 
Už dávno je známe, že strava výrazne ovplyvňuje celkový zdravotný stav človek. Mnohí v nej však vidia ešte viac. Výživa neformuje len zdravie samotné, ale aj pocity, rozmýšľanie človeka, hoci si to väčšina ľudí málo uvedomuje.  Názorov na optimálnu výživu je mnoho, čím sa teda máme riadiť ? Myslím si, že akýmsi vzorom môžu byť ľudia, ktorí sú vitálni, plní energie. Samozrejme, že veľa toho robí aj genetická predispozícia, nuž ale povedzme si narovinu - biely cukor, soľ, múka, fastfoody, mäso, nedostatok spánku, žiadny výlet do prírody (akurát tak v telke) ... - myslíte si, že toto je ten správny benzín pre naše telo ? Asi nie.


Život v civilizovanej krajine je však celkom iný. Tie pokroky, ktoré každým dňom dosahujeme vo všetkých sférach, májú svoje plusy aj mínusy. 
Veľmi sa mi  páči, že ľudia sa začínajú ako keby prebúdzať a naozaj si zvážia to, čo vložia do úst. Takisto vzniká veľa prevádzok, kde jedlá pripravujú z čerstvých surovín ale samozrejme také "fresh" jedlo aj niečo stojí. No nezaplatíte 3 eurá, ale dajme tomu 5,50 - je to až také strašné? 

Takže týmto článkom som nechcela prezentovať vegetariánstvo, vegánstvo, či vitariánstvo. Chcela som prezentovať tú rovnováhu, ktorú by mal mať človek v živote. 
A vážiť si to, že sme zdraví, lebo ako mi raz jeden môj priateľ povedal : 

"Sima, to že si zdravá, je tvoj najväčší dar aký môžeš v živote mať!"

Pekný deň priatelia!
Simi

TU je moja stránka na FB:
https://www.facebook.com/healthyandhappyrecipes

Bratilicious stránka:
https://www.facebook.com/Bratiliciouss?fref=ts

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára